نگرانی و نارضایتی دانش آموزان و خانوادهها از تصمیم های متغیر و کوتاه مدت موجب افت تحصیلی و میانگین نمرات شده است. حالا خبرها از تصمیم واگذاری برگزاری امتحانهای نهایی ۱۴۰۴ به سازمان سنجش که احتمالاً تأثیری بر خلاف تأکید رئیس جمهور و تکلیف به وزارت آموزش و پرورش برای بالا آوردن میانگین نمرات دانش آموزان و کیفی سازی آموزش دارد، حکایت می کند.
علیرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت در همین خصوص گفت: باید میان موضوع روش های آموزش و مسئله سنجش دانش آموزان تفکیک قائل شد.
وی افزود: موضوع آزمون و امتحان نهایی بحث سنجش و ارزیابی تحصیلی است و مسئله ای که شما اشاره کردید یعنی واگذاری امتحانات به سازمان سنجش در دستور کار شورای آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و اساسنامهای که قبلا در این مورد تدوین و تصویب شد در حال بازبینی است و احتمالاً با اصلاحاتی که انجام خواهد گرفت به شرایط قبل برگردیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه کیفی سازی آموزش و ارتقای آن که مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفته است و ماموریت وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اظهار داشت: موضوع عدالت در بحث کیفیت در آموزش و پرورش مطرح است و رئیسجمهور نهضت محرومیتزدایی را از فضاهای آموزشی با کمک اقشار مختلف مردم و با الگوی جدیدی دنبال کردهاند.
کاظمی : افتتاحیه این الگوی جدید پنج شنبه در یکی از روستاهای کلات استان خراسان رضوی انجام شد
وی ادامه داد: به تازگی نیز در جلسه مشترک با رئیسجمهور، چارچوب اجرایی کاری را که میخواهیم انجام دهیم طرحریزی کردیم. روشهای یادگیری و یاددهی تغییر خواهد کرد و بار دیگر همین کیفیت را با رویکرد عدالت با استفاده از شبکه شاد، طراحی و دنبال میکنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در آغاز سال تحصیلی موضوع پویش جهاد علمی را از مدرسه البرز شروع کردیم. همین الگو را توسعه میدهیم. بسیاری از مدارس مناطق محروم از تولیدات و تدریسهای آنلاین مدرسه البرز در حال استفاده هستند. حدود ۴-۵ استودیو مجهز با استادان مجرب در این مدرسه مشغول به کار هستند.
نظر شما